L'Ajuntament
Seu electrònica
18 Sol·licitud de terrasses
18/05/2025
14:27:26
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
18 Sol·licitud de terrasses
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
Sol·licitud d'ocupació de la via pública o d'espais oberts de titularitat privada, per a la instal·lació de terrasses annexes a establiments d'hostaleria, restauració o assimilats.
L'autorització pot ser anual o per la temporada d'estiu.
Les tipologies de terrasses que es poden sol.licitar són:
• Terrassa situada en espai públic obert (sense sostre) i lliure d'edificació (plaça, vorera, etc.)
• Terrassa situada en espai obert privat (sense sostre). Pot ser lliure d'edificació, perimetralment semi-tancat o tancat
• Terrassa mixta: una part de la terrassa es situa a la via pública i l'altra en un espai de titularitat privada. En aquest cas caldrà presentar dues sol·licituds.
Persones destinatàries:
Persones titulars dels establiments d'hostaleria, restauració o assimilats que vulguin ampliar la superfície de l'activitat utilitzant espais a la via pública.
Requisits previs:
Disposar d'una llicència d'acitivitat vigent.
Observacions:
• Termini de l'autorització:
- Temporada anual: de l’1 de gener al 31 de desembre
- Temporada d’estiu: de l’1 d’abril al 15 d’octubre.
Les terrasses es sol·liciten com a conjunt per una de les temporades establertes. No es contempla la possibilitat de demanar uns mòduls per la temporada anual i altres temporada d’estiu.
• Renovació anual: a la sol·licitud es pot fer constar expressament la voluntat de renovar l'autorització de la terrassa pels anys vinents. Aquesta renovació es farà de forma automàtica, sempre que no es revoqui o modifiqui la sol·licitud.
• Baixa o modificacions de la terrassa: si es vol desmuntar la terrassa o fer-hi variacions, caldrà comunicar-ho abans del 20 de març de l’any en curs.
• Característiques de la terrassa:
- El nombre màxim de cadires per taula és de 4.
- Elements annexos: poden ser para-sols, jardineres, testos o altres elements ornamentals, mampares, estufes, carretó auxiliar de plats i coberts, pissarra o cavallet publicitari i/o expositor d’aliments.
• La col·locació definitiva de les taules, cadires i la resta d’elements es realitzarà segons les indicacions clares i objectives donades pels tècnics de via pública, i els horaris es regularan mitjançant decret d'alcaldia.. L’incompliment d’aquestes indicacions pot ser constitutiva de sanció, així com de la revocació de la llicència d’ocupació de la via pública.
• En cas que l'espai on es vol instal·lar la terrassa tingui característiques desfavorables (poca amplada de carrer, pendent, paviment irregular, trànsit rodat, etc.), la Junta de Govern podrà concedir bonificacions de fins al 70% sobre la taxa d’ocupació de via pública. Per tal de fer efectiva la bonificació caldrà sol·licitud expressa.
• Les sol·licituds de terrasses a Valldoreix s'han d'adreçar a l'
EMD de Valldoreix
. , òrgan compentent en matèria d'Urbanisme. Consulteu el
llistat de carrers
.
T229
Import:
Tràmit subjecte a taxes
Ordenança fiscal número 18 art. 5 Grup 2 Secció 1
Annex de categories de carrers
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment
Tramitació presencial:
Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç:
Cita prèvia oficina atenció ciutadana
, o bé telefònicament (servei gratuït), al
010
(900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi), indicant dia i hora desitjats i tràmit que voleu fer.
Sol·licituds i documentació complementària
Decret dinamització Festa Major 2024
Tramitació electrònica
Sol·licitar
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana