L'Ajuntament
Seu electrònica
Informe d'adequació de l'habitatge
18/07/2025
18:53:59
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
Informe d'adequació de l'habitatge
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
Aquest informe obligatori serveix per demostrar que l'habitatge compleix les condicions necessàries per poder sol·licitar una autorització de residència per reagrupació familiar:
• perquè una persona estrangera pugui viure amb els seus familiars directes extracomunitaris.
• per a regularitzar als menors no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb els seus progenitors o representants legals.
• per regularitzar els majors discapacitats a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb els seus progenitors o representants legals.
Persones destinatàries:
1) Persones estrangeres que tenen el domicili habitual a Sant Cugat i volen viure amb els seus familiars directes extracomunitaris.
2) Progenitors o representats legals dels menors o majors discapacitats no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb ells.
Requisits previs:
Per sol·licitar l'informe, cal trobar-se en algun dels següents casos:
1) Persona extracomunitària amb autorització de residència renovada o en procés de renovació, que vol reagrupar familiars directes.
2) Pare, mare o tutor/a legal amb autorització de residència (encara que no estigui renovada), que vol sol·licitar autorització de residència per als seus fills o tutelats, tant si són menors d’edat o majors amb discapacitat.
3) Persona extracomunitària que ha modificat o vol modificar la seva targeta d’estudiant, i també vol modificar l’autorització d’estada dels familiars que conviuen amb ells.
4) Tutor/a legal amb certificat d’inscripció de ciutadà de la Unió Europea (UE).
5) Titular d’una targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea (UE).
Observacions:
• La sol·licitud s’ha de presentar, preferentment, a l’Ajuntament on la persona sol·licitant està empadronada.
•
Vigència de l'informe:
6 mesos des de la data de resolució.
•
Condicions d'habitabilitat segons la data de presentació de la sol·licitud:
- Per les sol·licituds presentades abans del 20 de maig de 2025, es tindran en compte les condicions d’habitabilitat descrites a les pàgines 6 a 10 de la Instrucció SIMC/TSF/2017.
- Per les sol·licituds sol·licituds presentades a partir del 20 de maig de 2025, es tindran en compte les condicions d’habitabilitat descrites a les pàgines 8 a 12 del Document de criteris generals per a la instrucció dels informes d’estrangeria, en aplicació del Reial decret 1155/2024, de 19 de novembre.
En cas que l'Ajuntament consideri que la documentació aportada resulta insuficient o insatisfactòria, l'adequació de l'habitatge es comprovarà mitjançant una inspecció ocular.
•
Resolució de la sol·licitud:
El Departament de Drets Socials i Inclusió emetrà un informe sobre l’adequació de l’habitatge. Aquest informe pot ser favorable, desfavorable o d'inadmissió a tràmit.
La resolució dependrà de si es compleixen els requisits següents:
- L’habitatge és adequat per a les necessitats de la persona sol·licitant i dels seus familiars.
- S’ha presentat correctament la documentació sol·licitada (identificació personal, signatura, empadronament al municipi i justificant de pagament de la taxa).
L’informe es basarà en la documentació presentada a l’ajuntament i, si cal, en la informació consultada a altres administracions o organismes.
•
Com rebreu la resolució:
el Departament de Drets Socials i Inclusió us enviarà la resolució de la sol·licitud per correu certificat o per via telemàtica, segons l'opció seleccionada a la sol·licitud.
•
Resolució de dubtes:
Per a qualsevol dubte o consulta sobre l'expedient cal trucar al 012.
P344
Import:
Abans de sol·licitar l'informe, cal pagar una taxa de
38,60 €
a la Generalitat:
- Presencialment a les
oficines d'atenció ciutadana de la Generalitat
.
- Per internet, a través del següent enllaç:
Pagament de la taxa de l'informe d'estrangeria d'adequació de l'habitatge
També es cobrarà taxa municipal de 40€.
l'Ordenança fiscal 10 Art. 5.2 Secció 1a Grup 3.3.5
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment
Tramitació presencial:
Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç:
Cita prèvia oficina atenció ciutadana
, o bé telefònicament al 010 (900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi).
Sol·licituds i documentació complementària
Informació requisits informe adequació de l'habitatge
Tramitació electrònica
Sol·licitar
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana