L'Ajuntament
Seu electrònica
Emissió de certificats digitals idCAT
18/05/2025
16:05:00
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
Emissió de certificats digitals idCAT
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
Obtenir els certificats digitals idCAT Certificat o IdCAT Mòbil
IdCAT Certificat
És un certificat digital que s'instal·la a l'ordinador, i que permet:
- Accedir a la majoria de tràmits i gestions de les administracions públiques (per exemple, realitzar tràmits amb l'Ajuntament, obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social, obtenir el certificat d'antecedents penals, presentar la declaració de la Renda, etc.).
- Signar documents pdf, correus electrònics, etc.
Com fer-se l'idCAT Certificat?
Cal venir presencialment a les oficines d'atenció ciutadana i presentar el document d'identitat.
Si voleu accelerar el procés, podeu introduïr les vostres dades prèviament a la plataforma
idcat.cat
, per tal que, qui us atengui, només les hagi de validar.
Un cop obtingueu el certificat, us l'haureu d'instal·lar al vostre ordinador i navegador.
Al següent enllaç trobareu un llistat de preguntes freqüents relacionades amb l'emissió i gestió de l'idCAT Certificat (edat mínima, si és possible fer un certificat per una altra persona, com descarregar el certificat, etc.):
Preguntes freqüents idCAT Certificat
IdCAT Mòbil
És un certificat digital que permet identificar-se digitalment per:
- Fer tràmits a la major part de les administracions catalanes.
- Accedir a La meva salut.
Es pot utilitzar des de qualsevol dispositiu (mòbil, tablet, etc.). Quan l'hagueu de fer servir, rebreu un SMS al mòbil amb una contrasenya d'un sol ús per fer la gestió.
Com fer-se l'idCAT Mòbil?
Us podeu donar d'alta a idCAT Mòbil fàcilment a través del següent enllaç:
idcatmobil.cat
.
Podeu fer el procés d'alta de les següents maneres:
- Amb el document d'identitat (dni o nie) i la targeta sanitaria o de Muface. Caldrà introduïr algunes dades personals i rebreu un codi de verificació al mòbil.
- Si no teniu la targeta sanitària, us podeu donar d'alta amb el vostre document d'identitat i fent el procés d'identificació a través d'un vídeo.
- Amb certificat digital: Si ja teniu un certificat digital instal·lat a l'ordinador, us podeu donar d'alta a idCAT Mòbil +. Aquest certificat té un nivell de seguretat superior.
- Presencialment a les oficines de registre de la Generalitat. Aquest certificat té un nivell de seguretat superior (idCAT Mòbil +)
Import:
Tràmit gratuït.
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment
Tràmits relacionats:
L'Ajuntament de Sant Cugat també admet els certificats digitals expedits per les entitats següents:
Persones físiques:
DNIe (DNI electrònic)
Clave
Persones jurídiques:
FNMT (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre)
Tramitació presencial:
L'emissió de l'idCAT Certificat és exclusivament presencial. Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç:
Cita prèvia oficina atenció ciutadana
, o bé telefònicament al
010
(900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi).
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana