Ajut econòmic a l'habitatge

Ajut econòmic a l'habitatge


Objecte:
Ajut adreçat a les unitats de convivència de Sant Cugat del Vallès amb una menor capacitat econòmica.
Els ajuts seran equivalents a un percentatge de la quota de l'IBI de l'habitatge, i s'atorgaran en funció dels següents criteris econòmics: Quadre de trams ajuts econòmics a l'habitatge 2025 (Annex 1).
Persones destinatàries:
Famílies i unitats de convivència que siguin propietàries o llogateres d'un habitatge i que paguin l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) a l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.
Requisits previs:
1. El sol·licitant ha de ser persona física.

2. La persona sol·licitant ha d'estar empadronada a l'habitatge.

3. Des de l'1 de gener de 2025 el sol·licitant ha de ser propietari de l'immoble, o llogater amb l'IBI repercutit en el contracte de lloguer.

4. El sol·licitant no pot ser propietari o usufructuari de cap més immoble al territori espanyol (excepte quan en disposi per causa de separació o divorci, per causa aliena a la seva voluntat, quan l'habitatge resulti inaccessible per discapacitat d'algun membre de la unitat de convivència, o quan s'hagi obtingut l'immoble en una part alíquota per transmissió mortis causa). Un pàrquing i un traster al municipi seran considerats com a part de l'habitatge habitual.

5. La suma dels ingressos dels membres de la unitat de convivència no pot superar els 32.000,00 €, excepte en el cas de les famílies monoparentals, en què aquest límit serà de 52.000,00 €.

6. El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària estatal, l'Agència Tributària de Catalunya i amb la Seguretat Social, i no tenir deutes amb aquestes administracions ni amb l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. El compliment d'aquestes obligacions s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment.
Podeu consultar si esteu al corrent de pagament als següents enllaços:
Agència Espanyola d'Administració Tributària
Seguretat social
Agència Tributària de Catalunya
Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. (a "Tràmits de Tributs" cliqueu "Certificat de deutes". A "Municipis" seleccioneu "Sant Cugat del Vallès", cliqueu "Continuar" i seguiu les instruccions).
Observacions:
• Es prendrà com a base per a l'aplicació d'aquests ajuts, els ingressos íntegres de la totalitat dels membres de la unitat de convivència (a data 1 de gener de 2025) . La persona sol·licitant haurà d'haver informat a totes les persones majors d'edat que a data 1 de gener de 2024 formaven part de la unitat de convivència de la presentació de la sol·licitud, i, en cas que el sol·licitant autoritzi l'Ajuntament a consultar les dades de tots els membres de la unitat de convivència a altres administracions, aquestes persones hi hauran d'haver accedit.

• L'ajut es calcularà en funció dels ingressos de la unitat de convivència i el nombre de membres que la conformen (vegeu l'annex 1). Per al càlcul de l'import de l'ajut, es prendrà com a referència la quota de l'IBI de l'habitatge (no es tindrà en compte les quotes d'IBI d'altres unitats cadastrals, com plaça d'aparcament i/o traster).

• Si algun dels membres de la unitat de convivència és discapacitat en grau del 33 % o superior, en el càlcul de l'ajut s'aplicarà el percentatge corresponent al tram següent de la taula de percentatges (annex 1).

• Aquests ajuts no són acumulables a altres ajuts de la mateixa naturalesa (per exemple, els ajuts de Serveis Socials a l'habitatge o l'ajut de l'Agència d'Habitatge de Catalunya) i restaran subjectes a control financer d'aquest ajuntament.

• Aquest ajut públic té la consideració de guany patrimonial segons s'estableix en la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'IRPF.

• Per fer valer la condició de famílies monoparentals, caldrà disposar del títol acreditatiu vigent a 1 de gener de 2025, i caldrà que a aquella mateixa data estigués empadronat a l'habitatge, juntament amb el sol·licitant, algun altre integrant del títol.

• Cal tenir present que, si els guanys patrimonials derivats d'ajuts públics no superen el límit conjunt de 1.000 € anuals, la persona beneficiària pot no estar obligada a presentar declaració de renda, sempre i quan la resta de rendiments que percep no superen els límits establerts a les lletres a) i b) de l'article 96.2. de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'IRPF.

P257
Import:
Tràmit no subjecte a taxes
Termini de sol·licitud:
Del 3 de maig al 2 de juny de 2025
Tramitació presencial:
Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç: Cita prèvia oficina atenció ciutadana, o bé telefònicament (servei gratuït), al 010 (900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi), indicant dia i hora desitjats i tràmit que voleu fer.

Tramitació electrònica



Top