L'Ajuntament
Seu electrònica
01 (FUE) Comunicació d'inici d'activitat o modificació substancial en un establiment amb certificat tècnic
22/03/2025
17:33:31
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
01 (FUE) Comunicació d'inici d'activitat o modificació substancial en un establiment amb certificat tècnic
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
L'
Assessor de tràmits d'activitats
permet consultar la classificació i els tràmits de l'activitat que es vol desenvolupar. El resultat de la consulta és un informe detallat dels tràmits (de l'Ajuntament i externs), l'ordre en què s'han de fer, el lloc, els requisits, els documents necessaris i les taxes que cal pagar, i porta associat l'enllaç al formulari de tramitació corresponent.
Mitjançant la
Comunicació
d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment
amb certificat tècnic
la persona interessada posa en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en
l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica
(vegeu columna corresponent a "Certificat tècnic"), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.
Persones destinatàries:
Qualsevol persona física o jurídica que vol exercir una o diverses Activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.
En cas que s'actuï a través d'un representant, per formular la comunicació caldrà acreditar la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret.
• En cas de persones físiques: autorització d'atorgament de representació, degudament emplenada i signada pels interessats, adjuntant còpia dels respectius documents d'identitat (model disponible a la pestanya documentació).
• En cas de persones jurídiques representades per persona física, caldrà aportar l'escriptura de poders que faculta al representant a actuar en nom de la societat, adjuntant el document d'identitat del representant i document d'identificació fiscal de la societat.
• En cas de Comunitats de Propietaris, caldrà aportar còpia de l'acta de nomenament del President o Administrador de la Comunitat, amb còpia del seu document d'identitat i del document d'identificació fiscal de la Comunitat.
Requisits previs:
• Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan correspongui.
• L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
• Disposar del
certificat tècnic
justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent, segons
model adjunt.
• Disposar de tots els títols habilitants, necessaris per a l'exercici de l'activitat. En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes i provisió de menjars preparats, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària en el
quadre adjunt.
• Les activitats de Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic que es pretenguin exercir dins l'àmbit territorial de Valldoreix hauran de ser comunicades a l'
Entitat municipal descentralitzada
. Consulteu el
llistat de carrers
.
• Podeu fer consultes prèvies sobre els tràmits necessaris (permisos d'obres, normativa d'accessibilitat, tràmits d'activitats, etc.) a través de
Oficina d'atenció a l'empresa
.
Si teniu alguna consulta tècnica, podeu fer-la al correu
llicencies_activitats@santcugat.cat
.
Observacions:
• La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.
• Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d'esmena.
• L'Ajuntament podrà incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.
• Podeu comprovar la compatibilitat urbanística de l'ús proposat amb els usos permesos pel planejament vigent a través dels següents mitjans:
- Fer una consulta informativa al Servei de Planejament i Gestió Urbanística contactant per una visita al següent correu electrònic:
Informació urbanística
- Obtenir el Certificat de compatibilitat urbanística subjecte a taxes que es sol·licita amb la presentació del tràmit
15 (FUE) Informe urbanístic associat a la tramitació d'activitats (Compatibilitat urbanística)
. Aquest certificat l'emet el Servei de Planejament i Gestió Urbanística.
• Podeu fer consultes prèvies sobre els tràmits necessaris (permisos d'obres, normativa d'accessibilitat, tràmits d'activitats, etc.) a l'
oficina d'atenció a l'empresa.
.
Si teniu alguna consulta tècnica, podeu fer-la al correu
llicencies_activitats@santcugat.cat
.
T170
Import:
Tràmit subjecte a taxes
Ordenança fiscal número 13 art. 5.2 Secció 1.4
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment.
Tràmits relacionats:
Declaració responsable en matèria de salut alimentària per establiments sedentaris (FUE)
Guia de tràmits d'obres
18 Autorització sanitària d'establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació
Classificació de l'activitat:
Trobareu la classificació de l'activitat en l'annex de la
Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica
Tramitació telemàtica:
La comunicació s'ha de fer per mitjans exclusivament electrònics (art. 7 de la
Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica
)
Tramitació electrònica
Sol·licitar
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana