Gestió avals: presentació o sol·licitud de devolució

Gestió avals: presentació o sol·licitud de devolució


Objecte:
Presentació per part de qualsevol persona física o jurídica d'una garantia en forma d'aval bancari davant l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès per llicències d'obres, concursos, licitacions, desperfectes a la via pública o qualsevol altre tràmit que requereixi d'aquests tipus de garanties.
Persones destinatàries:
Tota persona física o jurídica que necessiti constituir una garantia davant de l'Ajuntament.
Observacions:
Les garanties s'han de presentar en un dels següents formats:

    • Aval bancari o assegurança de caució.

    Els avals bancaris han d'estar INTERVINGUTS PER NOTARI i TIMBRATS i s'han de portar presencialment a l'Ajuntament, qui des de l'Oficina d'Atenció Ciutadana lliurarà una carta de pagament, prèvia verificació de que tot és correcte. Igualment les assegurances de crèdit i caució han d'estar timbrades i s'han de portar presencialment a l'Ajuntament.

      - Els avals bancaris/assegurances de crèdit i caució que es constitueixin en garantia de contractes hauran de fer referència a l'article 107 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, Llei de Contractes del Sector Públic.
      - Els avals bancaris/assegurances de crèdit i caució que es constitueixin en garantia de l'eventual reposició dels elements d'urbanització de la vialitat hauran de fer referència a l'article 16 de les Ordenances Metropolitanes d'Edificació.
      - Els avals bancaris/assegurances de crèdit i caució que es constitueixin en garantia de l'execució simultània d'obres d'urbanització i edificació hauran de fer referència a l'article 40.2 del Decret 64/2014, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.

    • Transferència bancària al compte número ES82 0081 0001 11 0001921003, indicant en el concepte el número d'expedient i el nom del titular de la garantia.

    En el cas de les garanties per obres, LA GARANTIA L'HAURÀ DE DIPOSITAR EL SOL·LICITANT DE LA LLICÈNCIA. En les garanties que es transmeten per transferència bancària, s'haurà d'indicar clarament el concepte en els següents termes "garantia per respondre de la reposició dels elements d'urbanització que es puguin malmetre amb l'execució de les obres autoritzades al carrer (indicar l'emplaçament), per import (indicar l'import), expedient número (indicar expedient)".


Per sol·licitar la devolució d'una garantia constituïda a través de transferència bancària caldrà adjuntar el MODEL D082, signat pel titular del compte i per l'entitat bancària. En cas d'adjuntar el certificat de titularitat bancària, bastarà que el MODEL D082 estigui signat pel titular del compte.

AVAL O DIPÒSIT EN GARANTIA DE PROCEDIMENTS TRIBUTARIS: Si es vol sol·licitar la suspensió del procediment de recaptació s'ha d'aportar alguna de les garanties que preveu l'article 224.2 de la LGT, o les sol·licituds d'aplaçaments o fraccionaments (Art. 48 RD 939/2005 de 29 de juliol del RGR.

Import:
Tràmit no subjecte a taxes.
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment.
Tramitació presencial:
Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç: Cita prèvia oficina atenció ciutadana, o bé telefònicament (servei gratuït), al 010 (900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi), indicant dia i hora desitjats i tràmit que voleu fer.

Sol·licituds i documentació complementària


Tramitació electrònica



Top