L'Ajuntament
Seu electrònica
Cessió de sistema viari i autorització per la seva segregació registral
18/07/2025
19:22:51
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
Cessió de sistema viari i autorització per la seva segregació registral
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
Cessió a l'Ajuntament d'un terreny amb qualificació urbanística de sistema viari, de manera gratuïta, lliure de càrregues, gravàmens i ocupants, com a requisit perquè la resta de la parcel·la assoleixi la condició de solar i, en conseqüència, pugui ser edificada mitjançant l'obtenció de la preceptiva llicència urbanística.
Persones destinatàries:
Persones propietàries de terrenys amb qualificació urbanística de sistema viari.
Observacions:
• Les sol·licituds relatives a Valldoreix s'han d'adreçar a l'Entitat Municipal Descentralitzada, que és l'òrgan competent en matèria d'Urbanisme. Consulteu el
llistat de carrers
per a més informació.
• Aquest tràmit està directament vinculat a les llicències urbanístiques.
• L'oferiment de cessió es podrà realitzar de dues maneres:
1. Per escriptura pública efectuada per la propietat.
2. Per acta administrativa subscrita entre l'Ajuntament i la propietat.
• El titular registral ha de tenir en compte que els titulars de les càrregues hauran de comparèixer el dia de la formalització de l'acta administrativa de cessió / escriptura pública, per tal d'autoritzar l'alliberament, i/o cancel·lació parcial de les càrregues sobre la finca segregada, i la conseqüent concentració de la totalitat de les càrregues sobre la finca matriu.
• Pel que fa a la cessió per acta administrativa: En cas que de forma prèvia a l'operació de cessió sigui necessari rectificar la superfície registral de la finca en un percentatge superior al 10% de la cabuda inscrita, abans d'iniciar aquest tràmit el titular registral haurà d'inscriure la rectificació de cabuda de la finca. En cas que sigui necessària la rectificació en un percentatge inferior al 10%, es tramitarà l'acta de cessió. El titular registral haurà d'efectuar els tràmits relatius a la rectificació de les dades registrals de la finca que siguin requerits pel Registre de la Propietat a fi de poder inscriure l'acta de cessió.
• El formulari de sol·licitud únicament el pot signar el titular registral, ja sigui persona física o jurídica, que és l'únic que té poder de disposició sobre el bé que ha de cedir.
T193
Import:
Tràmit no subjecte a taxes.
Termini de sol·licitud:
En qualsevol moment amb anterioritat a l'acte d'atorgament de la llicència.
Atesa la complexitat del tràmit, i en cas que es tramiti la cessió simultàniament amb la llicència urbanística, es recomana presentar totes dues sol·licituds en el mateix moment.
Tramitació presencial:
Podeu sol·licitar cita prèvia al següent enllaç:
Cita prèvia oficina atenció ciutadana
, o bé telefònicament al
010
(900104941, si truqueu des de mòbil o fora del municipi).
Tramitació electrònica
Sol·licitar
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana