L'Ajuntament
Seu electrònica
.Assessor de tràmits d'obres
10/11/2025
02:54:04
Actualizar Hora
Tràmits
La meva bústia
Les meves sol•licituds
Portasignatures
Validació de documents
Certificats digitals i tramitació
Representa
Tauler d’edictes i anuncis
.Assessor de tràmits d'obres
Definició - Tramitació
Informació
Documentació
Normativa
Objecte:
Abans de sol·licitar una llicència o comunicació prèvia d'obres, cal fer la consulta a l'assessor. El resultat de la consulta porta associat l'enllaç al formulari de tramitació corresponent i la documentació que cal presentar segons l'emplaçament i el tipus d'obra.
Atenció: Les llicències d'obres situades al terme de Valldoreix, s'han de sol·licitar directament a l'EMD de Valldoreix:
www.valldoreix.cat
. Consulteu el
llistat de carrers
.
Observacions:
•
ASSESSOR DE TRÀMITS D'OBRES (cliqueu el següent enllaç)
• En cas que l'actuació respongui a més d'una definició o tipologia (per exemple, es vol fer una rehabilitació d'un edifici existent i construir una piscina), caldrà fer dues consultes i aportar tota la documentació requerida per cada tipus d'obra que es realitza, de manera que quedi documentat el conjunt de l'actuació.
• En cas que les obres a realitzar corresponguin a més d'un tipus d'obra vinculada a diferents tràmits (comunicació prèvia i llicència), el tràmit a presentar serà sempre el de llicència, amb la documentació dels dos tipus d'obra.
• La documentació a presentar es defineix en tres tipus:
- Documentació comuna (DA): sol·licitud i autorització de representació.
- Documentació bàsica (DB): en funció de les obres caldrà presentar un projecte tècnic, documentació tècnica, una memòria descriptiva, o bé explicació de les obres.
- Documentació complementària (DC): documentació que respon a normatives sectorials, ordenances, autoritzacions d’altres administracions, entre d’altres.
• També disposeu de la
Guia de tràmits d'obres
, on podeu trobar totes les tipologies d'obra classificades segons uns criteris bàsics.
• ATENCIÓ: La signatura de la sol·licitud no implica la signatura dels documents que s'adjunten.
Tota la documentació tècnica ha d'estar signada prèviament pel tècnic/a redactor.
• Per obtenir informació sobre la normativa urbanística que afecta l'emplaçament consulteu el següent document:
Geoportal, Catàleg de patrimoni i aclariments gràfics de la normativa urbanística
.
Import:
Tots els tràmits d'obres són subjectes a taxes i ICIO
Ordenança fiscal número 12 Art 5.2
Ordenança fiscal número 5 Art 5
Tràmits relacionats:
•
Tràmits d'obres:
Llicència d'obres
/
Comunicació prèvia d'obres
•
Tràmits urbanístics:
Primeres ocupacions
/
Autorització de parcel·lacions i divisions horitzontals
/
Certificat d'alineacions urbanístiques
/
Certificat de règim urbanístic
/
Dret de tanteig i retracte
•
Ocupació de via pública:
Comunicació de sacs de runes o contenidors
/
Reserva especial d'estacionament per càrrega i descàrrega per obres
/
Gual provisional d'obra
/
Ocupació de via pública
•
Clavegueram:
Connexió al clavegueram
/
Consultes de dades de clavegueram
•
Gual
:
Llicència de gual
•
Aportació de documentació a un expedient existent
•
Inscripció al registre de representacions i apoderaments (Representa)
Documentació complementària
Geoportal, Catàleg de patrimoni i documents gràfics d'interpretació de normatives (modificacions NNUU, OME i OMR)
Seu
Tràmits
Full d'informació ciutadana