16 (FUE) Informe previ en matèria d'incendis

16 (FUE) Informe previ en matèria d'incendis


Objecte:
Sol·licitar l'informe de prevenció i seguretat en matèria d'incendis, que emet la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments (DGPEIS).

Aquest informe és un pas previ necessari per a alguns tràmits d'autorització ambiental, de llicència ambiental o de comunicació prèvia d'obres, en el cas d'activitats, establiments, infraestructures o edificis inclosos a l’annex 1 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

En el cas de llicències d’obres, caldrà sol·licitar l'informe durant la tramitació de la llicència .
Persones destinatàries:
Titulars d'establiments, activitats, infraestructures o edificis que, per la seva naturalesa, necessitin l’informe d’incendis
Observacions:
• Aquest tràmit és competència del Departament de Seguretat de la Generalitat de Catalunya.

• Per obtenir l'informe, cal justificar el compliment de la normativa de prevenció i seguretat en matèria d’incendis aplicable, de les instruccions tècniques complementàries publicades per la DGPEIS, de les normes tècniques estatals o europees aplicables (normes UNE, UNE EN, etc.) i de les guies tècniques que s'hagin utilitzat en la redacció de la documentació.

• Posteriorment a l'obtenció de l'informe, i una vegada executades les mesures corresponents, caldrà realitzar L'acta de comprovació en matèria d'incendis.

• Si teniu consultes sobre la classificació de l'activitat o la necessitat d'obtenir aquest informe, podeu contactar amb l'Oficina d'atenció a l'empresa (OAE)
Import:
Tràmit no subjecte a taxes
Termini de sol·licitud:
Abans de l'inici de l'activitat i de la presentació de la comunicació prèvia.
Tramitació telemàtica:
La comunicació s'ha de fer per mitjans exclusivament electrònics (art. 7 de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica)

Tramitació electrònica



Top