16 (FUE) Informe previ en matèria d'incendis

16 (FUE) Informe previ en matèria d'incendis


Objecte:
Tràmit a través de l'Ajuntament que permet obtenir l'informe en matèria de prevenció d'incendis realitzat per l'òrgan competent de la Generalitat, essent un pas previ necessari dins alguns tràmits d'autorització ambiental, de llicència ambiental o amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia.

Aquest tràmit s'ha de sol·licitar per activitats considerades de risc important en matèria d'incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis

Posteriorment a l'obtenció de l'informe favorable tramitat amb l'òrgan competent de la Generalitat, caldrà realitzar L'acta de comprovació en matèria d'incendis d'una entitat col·laboradora de l'Administració

Per tal d'iniciar l'activitat, haureu d'aportar per registre el certificat final de posta en marxa de l'activitat ambiental o bé la comunicació prèvia d'activitat corresponent, segons el tràmit que la vostra activitat estigui sotmès, amb tota la documentació que li pertoqui.

Les activitats subjectes al tràmit de comunicació prèvia o modificació són principalment:

o Botigues sota edificis de qualsevol ús de més de 750 m2
o Restaurants de més de 500 m2 o aforament major de 500 persones
o Aparcaments de més de 750 m2.

Podeu fer consultes prèvies sobre els tràmits necessaris (permisos d'obres, normativa d'accessibilitat, tràmits d'activitats, etc.) a l'oficina d'atenció a l'empresa..
Si teniu alguna consulta tècnica, podeu fer-la al correu llicencies_activitats@santcugat.cat.
Persones destinatàries:
Qualsevol persona física o jurídica
Observacions:
1) Podeu fer consultes prèvies sobre els tràmits necessaris (permisos d'obres, normativa d'accessibilitat, tràmits d'activitats, etc.) a l'oficina d'atenció a l'empresa..
Si teniu alguna consulta tècnica, podeu fer-la al correu llicencies_activitats@santcugat.cat.

2) En cas que s'actuï a través d'un representant, per formular la declaració caldrà acreditar la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret.
- En cas de persones físiques: autorització d'atorgament de representació, degudament emplenada i signada pels interessats, adjuntant còpia dels respectius documents d'identitat.
- En cas de persones jurídiques representades per persona física, caldrà aportar l'escriptura de poders que faculta al representant a actuar en nom de la societat, adjuntant el document d'identitat del representant i document d'identificació fiscal de la societat.
- En el cas de Comunitats de Propietaris, caldrà aportar còpia de l'acta de nomenament del President o Administrador de la Comunitat, amb còpia del seu document d'identitat i del document d'identificació fiscal de la Comunitat.

3) L'Ajuntament trametrà la sol·licitud a l'òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l'informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l'Ajuntament que, alhora, el notificarà a l'interessat.

4) No caldrà realitzar novament aquest tràmit:
- En el supòsit d'haver tramitat una llicència d'obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d'incendis.
- En el supòsit que una activitat, sense ser modificada, canviï de titularitat i ja disposi d'aquest control preventiu en matèria d'incendis.

T165
Import:
Tràmit subjecte a taxes:
Ordenança fiscal número 13 Art. 5.2 Secció 13

Termini de sol·licitud:
Abans de l'inici de l'activitat i de la presentació de la comunicació prèvia.
Tràmits relacionats:
Oficina d'atenció a l'empresa (OAE)
Classificació de l'activitat:
Trobareu la classificació de l'activitat en l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica
Tramitació telemàtica:
La comunicació s'ha de fer per mitjans exclusivament electrònics (art. 7 de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica)

Tramitació electrònica



Top